Problem proširenih vena

Osećate težinu u nogama, utrnulost, pritisak i grčeve u listovima, peckanje i svrab kože, verovatno imate problem proširenih vena.

Varikozne vene se najčešće nalaze oko skočnog zgloba, potkolenice ili nadkolenice. To su tamnoplave, izvijugane i kvrgave promene, dok su manje potkožne vene plave ili plavoljubičaste. Ako se proširene vene ne leče, javljaju se bolovi i otečenost nogu, upale vena, tromboza, poremećaj limfne cirkulacije.

Simptomi proširenih vena

  • Osećaj težine u nogama, naročito nakon dužeg stajanja ili hodanja.
  • Bolni noćni mišićni grčevi.
  • Otečenost u predelu skočnog zgloba, posebno u večernjim satima.
  • Tup bol različitog intenziteta, lokalizovan najčešće iznad mesta proširenih vena, a ponekad i duž cele noge.
  • Suvoća i svrab kože.

Prevencija proširenih vena

Rekreirajte se

Obavezna je redovna fizička aktivnost. Hodanje, vožnja bicikla, plivanje i trčanje su korisni za bolest proširenih vena. Preporučuje se da se svakog dana po 30 minuta umereno rekreirate.

Ne boravite u pretoplim prostorijama

Dug boravak u sparnim i zagušljivim prostorijama treba izbegavati. Povećana vlažnost vazduha je štetna jer doprinosi širenju vena. Takođe, ne izlažite vene suncu jer to širi krvne sudove.

Ne sedite prekrštenih nogu

Ne treba da sedite prekrštenih nogu. Pritisak jedne noge na drugu izaziva zastoj venske cirkulacije i pojačava neprijatne tegobe. Takođe, izbegavajte dugotrajno stajanje i sedenje sa spuštenim nogama.

Mažite vene kremama

Redovno nanošenje krema za vene je od velike koristi. Koristite kreme od ekstrakta divljeg kestena, lista vinove loze ili neke druge biljke koja stimuliše cirkulaciju.

Vežbe za vene

Lekari savetuju da osobe koje imaju proširene vene praktikuju vežbe za mišiće nogu. Predlažemo vam ovu vežbu: ispružite se na pod istegnutih nogu, ruke savijte ispod glave. Iz ovog položaja privucite kolena ka bradi. Ispružite uvis jednu nogu i zatim je spustite. Ponovite 20 puta lagano. Vežbu radite i sa drugom nogom.

Spavajte sa blago podignutim nogama

Spavanje sa blago podignutim nogama se preporučuje osobama koje imaju proširene vene. Podignite podnožje kreveta 10cm ili stavite 2 jastuka pod dušek i tako spavajte. Venska krv se tako neće zadržavati u nogama već će oticati ka srcu.

Ne dižite teret

Nikako ne dižite teret i ne trenirajte naporne sportove. Pojačana fizička aktivnost neće pomoći vašim venama.

Biljni sastojci Vendoksin® gela pomažu otklanjanju bola, otoka, grčeva, težine i umora nogu, i trenutno poboljšavaju cirkulaciju, naročito u stanjima dugotrajnog mirovanja, sedenja, stajanja i slabe cirkulacije. Deluju protivupalno i vazoprotektivno, jačaju zid venskog krvnog suda, smanjuju osetljivost i propustljivost kapilara, sprečavaju nastajanje otoka, ubrzavaju vensku cirkulaciju, pojačavaju prokrvljenost, smanjuju crvenilo kod upaljenih vena i vitalizuju kožu.

Vendoksin® gel se preporučuje kod svih tegoba hronične venske insuficijencije: proširenih vena, pojave ispucalih kapilara, poremećaja periferne cirkulacije, prevarikoznog sindroma, postflebitičkog sindroma, površinske tromboze, flebitisa, tromboflebitisa, burzitisa i tendovaginitisa. Efikasan je u slučaju sportskih i drugih povreda (nagnječenja, distorzije, istegnuća tetiva mišića i ligamenata zglobova i hematoma

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *