Prirodni tretmani proširenih vena

Proširene vene  se najčešće razvijaju na nogama, ali mogu se pojaviti i na drugim delovima tela, uključujući lice, želudac ili donji deo leđa. Krv putuje od srca do različitih delova tela i ćelija kroz mrežu arterija i kapilara, zatim se vraća u srce kroz vene, kod kojih se krv kreću samo u jednom pravcu. Mišićni sloj vena pomaže u kretanju krvi do srca. Vene takođe sadrže ugrađene mehanizme koji sprečavaju oticanje krvi u pogrešnom smeru, sprečavaju vraćanje krvi.

Međutim, kod proširenih vena je ovaj mehanizam narušen i deo krvi se vraća u pogrešnom smeru, što uzrokuje oticanje. Kako krv počinje postepeno da se nakuplja u proširenim venama, zidovi vena postaju kruti i gube prirodnu elastičnost i sposobnost da efikasno pumpaju krv u srce. Vene postaju rastegnutije i ispunjene deoskigenisanom krvlju. Pod uticajem gravitacije nastavljaju da se šire i vremenom mogu postati izdužene, uvijene, istanjene i bolne.

Faktora rizika za pojavu proširenih vena

  • Hormonske promene – kao što su trudnoća ili menopauza. Žene imaju veću verovatnoću za razvijanje proširenih vena nego muškarci, i to zbog hormonskih efekata. Ženski dominantni hormoni opuštaju vene i povećavaju proticanje krvi, naročito tokom trudnoće, puberteta, tokom korišćenja kontracepcijskih pilula ili tokom prelaska u menopauzu.
  • Strukturne abnormalnosti vena – urođena stanja;
  • Zapaljene vena ili pojava krvnih ugrušaka;
  • Gojaznost

Telesna težina

Ljudi koji su gojazni imaju veću verovatnoću za razvijanje proširenih vena, posebno gojazne žene i stariji ljudi. Zbog gojaznosti dolazi do pritiska na vene i može se lako doprineti njihovom zapaljenju, posebno u velikim površnim venima. Često je teže proceniti i lečiti ljude koji su gojazni, jer zapaljenja vena uglavnom ostaju neprimećena sve dok se zapaljenje ne proširi i ne zahvati veći deo vene.

Vlakna pomažu u poboljšavanju zdravlja srca i neophodna su za održavanje Vašeg digestivnog sistema zdravim. Ručak treba da bude bogat sa 30-40 grama vlakana svakog dana, jer se na taj način sprečava nadimanje i povećan pritisak na vene oko stomaka i nogu. Hrana sa visokim sadržajem vlakana su chia i laneno seme (one su takođe i omega-3 namirnice, koje sprečavaju upalne procese), povrće, sveže voće, mahune i drevna zrna.

Antioksidanti, kao što su flavonoidi (prisutni u borovima), vitamin C i vitamin E (prisutni u zelenom povrću), pomažu u ojačavanju vena, bore se protiv upala i poboljšavaju zdravlje arterija. Poznato je da vitamin E pomaže u prevenciji krvnih ugrušaka, deluje kao prirodni rastvarač krvi i vezan je za zdravlje srca. Vitamin C je moćna anti-inflamatorna supstanca, a isto tako je korisna za zdravlje kože.

Problemi sa krvnim pritiskom i grčevi u nogama su znaci upozorenja za nedostatak elektrolita poput kalijuma i magnezijuma. Da biste sprečili ove simptome, povećajte unos lisnatog zelenila, avokada, banana, krmog povrća i slatkog krompira.

Jabukovo sirće poboljšava cirkulaciju i efikasan je anti-inflamator. Mnogi ljudi smatraju da upotreba jabukovog sirćeta zajedno sa veštičjim lešnikom pomaže u smanjenju otoka i poboljšava izgled proširenih vena u roku od samo nekoliko nedelja.

Vendoksin kapi

Vendoksin kapi imaju višestruka pozitivna dejstva. Preporučuje se primena kod problema proširenih vena, kao pomoć za ublažavanje ili otklanjanje tegoba kod hronične venske insuficijencije prouzrokovane trombozom venskih sudova (tromboflebitis, varikoflebitis, flebotromboze), venske hipertenzije donjih ekstremiteta praćene otokom, bolom i promenama na koži (pigmentacija i zadebljanje), proširenja vena drugih regija tela – hemoroida. Budući da biljni sastojci jačaju zid venskog krvnog suda, smanjuju osetljivost i propustljivost kapilara, sprečavaju nastajanje i smanjuju već prisutni otok, povoljno deluju i regulišu vensku cirkulaciju, ublažavaju bol i osećaj umora i težine u nogama (dugo mirovanje u postelji, traume, nagnječenja, povreda u sportu, stanja posle preloma, dijabetična angiopatija, ulcus cruris, arterioskleroza i sl.).

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *