smanjenje stresa

Hrana je jedan od načina koje koristimo da bismo popravili raspoloženje i ima veliki uticaj na smanjenje stresa.

Veoma je bitno da ne izbegavate doručak jer ćete poboljšati raspoloženje i bićete otporniji na stres. Preskakanje ovog obroka vodi osećaju teskobe i umora.

Ljuta ili opora hrana poput čilija, đumbira ili belog luka stimuliše poput kafe.

Osim soka od borovnice i hrana bogata folatima poput zelene salate ili graška takođe može biti od velike koristi kada smo tužni ili neraspoloženi.

Hrana bogata folatima preporučuje se i osobama koje imaju problem sa malokrvnošću jer će im pomoći da se oslobode hroničnog umora.

Ugljeni hidrati iz integralnog hleba, pirinča i krompira pomažu u opuštanju i eliminisanju stresa, a da biste povećali nivo energije u telu, najdelotvornije je zeleno lisnato povrće bogato magnezijumom poput spanaća, blitve, kupusa ili kelja. Takva hrana najviše hranjivih sastojaka sačuva kad se kratko kuva.

Spanać je bogat gvožđem, pa se često preporučuje anemičnim osobama.

Tamna čokolade idealna je “tableta za smirenje”, ali zbog mlečnih kiselina i šećera ne preporučuje se konzumiranje u većim količinama. Što se ređe jede, to je njeno delovanje jače.

Vitamin D povećava nivo serotonina u mozgu. Serotonin je neurotransmiter zaslužan za osećaj sreće.

Veoma slatka hrana i bezalkoholna pića izazivaju velike i nagle oscilacije u nivou šećera u krvi i mogu da budu krivci za razdražljivost i umor. Prevelika količina šećera može se naći čak i u nekim kupovnim sosevima, energetskim napicima, ali i u ledenom čaju.

 

Kapi Valerijane predstavljaju 100% prirodni, organski proizvod na bazi ekstrakta organskog korena valerijane (Valerianae radix), organskim voćnim destilatom.

Valerijan biljne kapi  sadrže iridoidne monoterpene – valepotrijate do 2%, etarsko ulje do 1%, alkaloide, seskviterpenske ketone i kiseline, tanine i skrob. Delovanje aktivnih supstanci provereno deluju umirujuće, kod depresije, napetosti i nervoze i kod težih oblika nesanice.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.