Prisutnost i intenzitet simptoma PMS-a delom su posledica načina života i izloženosti stresu jer danas žena više nije vezana samo uz kuću i porodicu, nego ima i stresne poslovne aktivnosti. I inače, holistički gledano, menstruacija je uvek vreme sumiranja i reorganizovanja, odnosno razdoblje kad se ponovo analizira mesečni ili čak i životni ciklus pa je i to razlog zašto neke žene, posebno ako imaju akumuliran stres, imaju vrlo naglašen predmenstrualni sindrom.

Naravno, postoje i organski uzroci koji mogu dovesti do nastajanja PMS-a, a to je, prvenstveno, endometrioza, bilo genitalna ili ekstragenitalna endometrioza. Kod žena koje boluju od endometrioze slika PMS-a može biti toliko burna i intenzivna da u tom razdoblju razviju izrazite teškoće tokom mokrenja i defekacije. Žene koje su prebolele karlične  upale koje ostavljaju traga jer razvijaju priraslice takođe mogu razviti izrazito naglašeni PMS.

Osim toga, i žene koje imaju miome, posebno one lokalizovane u središnjem delu materice (submukozni miomi), mogu razviti izrazito naglašenu sliku PMS-a, zato što dolazi do pojačanog grča materice za vreme menstruacije budući da se taj miom ponaša kao strano telo i organizam ga pokušava na neki način izbaciti.

Evo kako ublažiti simptome PMS-a

  • Uzimajte multivitamin svaki dan
  • Redovno vežbajte
  • Jedite zdravu hranu, uključujući voće, povrće i hranu sa puno vlakana. Jedite puno složenih ugljenih hidrata zbog veze PMS-a i nivoa serotonina u mozgu. Ovas, crni hleb i integralne žitarice će povećati nivo serotonina.
  • Jedite manje i češće jer to stabilizuje šećer u krvi i može da napravi veliku razliku pošto upravo on utiče na hormone. Uz to, obezbedite sebi i činiju integralnih žitarica pre spavanja koja će održati stabilni nivo šećera tokom noći.
  • Dovoljno spavajte – probajte da spavate najmanje 8 sati svaku noć
  • U studiji koju je objavio Britanski Medicinski Žurnal biljka Agnus Castus (više o njoj pročitajte na ovoj stranici) se pokazala efikasnom u lečenju simptoma PMS-a, kao i vitamin B6 i magnezijum.
  • Borite se sa stresom na zdrav način – pričajte sa svojim prijateljima, vežbajte ili pišite dnevnik na primer
  • Ne pušite
  • Lekovi protiv bolova koji se uzimaju bez recepta, kao na primer ibuprofen ili paracetamol mogu da ublaže bolove, glavobolju, bolove u krstima, tvrdoću grudi i druge simptome PMS-a

U tim se danima ne preporučuje parno kupatilo i dugo kupanje u kadi, dok se bavljenje sportom preporučuje zato što fizička aktivnost podstiče lučenje endorfina u mozgu, a na taj se način mogu ublažiti tegobe koje dolaze sa PMS-om, posebno one vezane uz raspoloženje.

FLORAVITEX KAPI

Kliničkim ispitivanjima, je dokazano da biljni sastojci ploda konopljike u Floravitex kapima, smanjuju ili otklanjaju tegobe usled menstrualnih poremećaja kao što su:

  • STERILITET (sterilitet prouzrokovan insuficijencijom žutog tela – menstrualni poremećaj ovulacije)
  • CISTE NA JAJNICIMA
  • MIOMI NA MATERICI
  • BOLNE I NEREDOVNE MENSTRUACIJE
  • PREDMENSTRUALNI SINDROM (PMS, BOL I NADUSTOST GRUDI I GLAVOBOLJE)
  • ENDOMETRIOZE
  • SINDROM POLICISTIČNIH JAJNIKA
  • ACNE VULGARIS
  • MENOPAUZE (ARITMIJE, VALUNZI, NESANICE…)
  • FIBROCISTIČNE PROMENE U DOJKAMA

Floravitex kapi možete naručiti putem telefona 011/3120 381 ili putem naše online prodavnice >>>