Stres može da odloži početak ciklusa danima, nedeljama, pa čak i mesecima.

Kada ste napeti, vaš organizam luči hormon koji se zove kortizol i ako je njegov nivo dovoljno visok, može da blokira stvaranje drugog hormona koji se zove Gn RH, koji reguliše vaš ciklus. Bez Gn RH-a, koji signalizira vašim polnim hormonima da počnu stvaranje unutrašnje obloge materice i oslobađanje jajne ćelije, nastaje vakuum u vašem ciklusu.

Kada se nivo kortizola spusti, Gn RH ponovo raste i ciklus se vraća u normalu. Sve vrste stresa mogu da utiču na porast nivoa kortizola – pritisak na poslu, svađa sa dečkom, selidba… Čak i pozitivna trema koju osećate pred odlazak na daleki put ili neposredno posle veridbe može da ima isti učinak. Zato razmislite o stvarima koje vam se događaju u životu u poslednje vreme.

Ako osećate napetost, primenite mere kako biste smanjili pritisak i dali sebi oduška. Dobro se preznojite na času zumbe ili se isključite na nekoliko minuta kako biste iskulirali uz melodije sa plej liste na svom iPod-u. Oh, i probajte da ne povećavate sebi nervozu brinući o tome kada će vam se ciklus normalizovati. To što niste dobili menstruaciju ne šteti vašem organizmu.