Povišen krvni pritisak jedan je od glavnih uzroka srčanih oboljenja, a da biste ga sprečili, potrebno je da se zdravo hranite. Ipak, ako već imate problema sa visokim pritiskom, najbolje je da što češće konzumirate sledeće namirnice.

Pomorandže

Istraživanja pokazuju da osobe koje unose veće količine vitamina C imaju i manji rizik od visokog krvnog pritiska pa, samim tim, i srčanih oboljenja. Pomorandže su samo jedan od izvora ovog vitamina, a možete ga pronaći i u svim drugim citrusima, kao i u jagodama, kiviju i brokoliju.

Nemasno ili obrano mleko

Mleko i mlečni proizvodi sadrže “trio” hranjivih materija koje mogu da snize krvni pritisak: kalcijum, kalijum i magnezijum. Naravno, potrebno je da birate one proizvode koji sadrže najmanji procenat mlečne masti, a dve do tri porcije dnevno sasvim su dovoljne.

Banane

Ukoliko u poslednje vreme imate problem sa visokim pritiskom, uživajte u bananama – one su veoma bogat izvor kalijuma i vlakana. Istraživanja pokazuju da ishrana koja se sastoji od namirnica bogatih kalijumom snižava krvni pritisak.

Začini i začinsko bilje

Ako patite od visokog krvnog pritiska, onda vam je već poznato da količinu soli u ishrani morate svesti na minimum. S druge strane, hrana će biti mnogo ukusnija ukoliko koristite sveže začinsko bilje. Ako ne možete nabaviti sveže začinsko bilje, nema razloga za brigu – suve varijante jednako su dobre.

Tamna čokolada

Kada vam se sledeći put bude jela čokolada, prepustite se užitku! Pored efekta poboljšanja raspoloženja, flavonoli u tamnoj čokoladi mogu vas zaštititi od visokog krvnog pritiska i moždanog udara, delimično poboljšavajući elastičnost krvnih sudova. Naravno, potrebno je da birate čokolade sa najvišim procentom kakaoa. I da, dnevno unosite do trideset grama.