Određene namirnice povećavaju nivo hormona serotonina koji utiče na smirenje mozga. Druga hrana ipak može da utiče na smanjenje nivoa kortizola i adrenalina, hormona čiji se nivo povećava s nivoom stresa. Hrana može pomoći u snižavanju krvnog pritiska, povećanju imuniteta, poboljšanju probave, a na koje može uticati i na stres.

Povrće

Povrće poput spanaća, kelja i blitve dostiže najviše nutritivne vrednosti upravo tokom zime. Bogato je kalijumom, magnezijumom i kalcijumom koji doprinose održavanju pravilnih ciklusa sna, oporavljaju umorne mišiće i regulišu lučenje hormona stresa – što je sve ključ dobrog raspoloženja. Pokušajte da unosite jednu do dve šoljice ovog povrća dnevno zimi, kako biste se osećali bolje. Možete ga jesti svežeg, u obliku salate ili kao dodatak smutijima ili kratko obariti, procediti i preliti maslinovim uljem.

Pasulj

Ova namirnica je bogata folatima, čiji se nedostatak povezuje sa depresijom. Osim toga, sadrže vlakna koja pružaju osećaj sitosti i olakšavaju varenje.

Pečurke

Ako ih ne spremate često, pravo je vreme da se nađu na vašoj trpezi. Sadrže dva vrlo bitna B vitamina – nijacin i ribovlavin, koji podstiču dobro raspoloženje, kao i vitamin D, čiji se nedostatak dovodi u vezu sa depresijom.

Seme bundeve

Užina obogaćena ovom zdravom hrskavom grickalicom biće odličan saveznik u borbi protiv depresije, jer sadrži triptofan – aminokiselinu koja igra ulogu u proizvodnji serotonina, hormona koji nas opušta i čini da se dobro osećamo.

Orasi

Orasi sadrže omega-3 masne kiseline koje poboljšavaju raspoloženje. Srećom, često ulaze u sastav prazničnih poslastica, a možete ih jesti i svakodnevno. Pazite da ne preterate, jer su kalorični – par komada biće sasvim dovoljno.

Citrusi

Pomorandže i grejpfrut puni su vitamina C, otklanjaju umor i sadrže folate. Nažalost, kuvanje uništava veći deo vitamina C u namirnicama, pa zato posegnite za ovim voćkama. Ipak, budite oprezni ukoliko uzimate lekove – pokazalo se da citrusno voće, u interakciji sa pojedinim lekovima, smanjuje ili pojačava njihovo dejstvo.

Jaja

Jaja sadrže vitamin B12, koji štiti zdravlje nerava i čiji se nedostatak povezuje sa depresijom, kolin (vitamin B8) – neophodan za zdrave ćelijske membrane, kao i vitamin D.

Kapi Valerijane predstavljaju 100% prirodni, organski proizvod na bazi ekstrakta organskog korena valerijane (Valerianae radix), organskim voćnim destilatom.

Valerijan biljne kapi  sadrže iridoidne monoterpene – valepotrijate do 2%, etarsko ulje do 1%, alkaloide, seskviterpenske ketone i kiseline, tanine i skrob. Delovanje aktivnih supstanci provereno deluju umirujuće, kod napetosti i nervoze i kod težih oblika nesanice.