nadutost

Na dijeti ste, a suvišni kilogrami nikako ne idu sa mesta koja su vam najkritičnija, a to je stomak. I dalje se osećate naduveno i mlohavo iako pazite na prehranu, a i vežbate. Možda jednostavno ne birate prave namirnice nego jedete one koje nisu saveznik vašoj liniji.

Možda su neke od sledećih namirnica krivac za vašu nemogućnost mršavljenja.

Nezdrave masnoće

Nezdrave masnoće sadrže u sebi kiseline koje su zaslužne za stvaranje sala oko stomaka. To se pre svega odnosi na neke vrste mesa kao što je crveno meso, zatim jaja, ulje (suncokretovo i sojino).

Laktoza

Dosta ljudi zapravo ne podnosi laktozu, ali toga uopšte nisu svesni. Kako to primetiti? Na primer, ako osećate mučninu iz želuca kada pijete mleko, verovatno imate problema s laktozom. Smanjite unos mlečnih proizvoda, posebno onih punomasnih pa ćete se početi i bolje osećati.

Fruktoza

Voće je zdravo, i uistinu ga treba jesti na svakodnevnoj bazi, ali neke vrste voća obiluju fruktozom.  To su jabuke, lubenice, dinje, breskve. Ako pojedete prevelike količine takvih voćki, može doći do neugodnih tegoba kao što je nadutost, pa čak i proliv.

Zaslađivači

Velik broj ljudi ima problema s preteranim unosom zaslađivača, bilo da se radi o prirodnim ili veštačkim. Prirodna sladila nalazimo najviše u voćkama kao što su kruške, jabuke, ali i neke vrste povrća kao što je kupus ili gljive.

Veštački zaslađivači su još i štetniji. Svakako bi bilo dobro, ne samo za salo na stomaku, da smanjite unos zaslađivača jer su upravo oni najveći neprijatelj vaše linije.

Neke vrste vlaknastih namirnica

Telo neke vrste vlakana jednostavno ne uspeva svariti pa se javlja osećaj nadutosti. Naročito ako pojedemo veće količine namirnica s takvim, teško probavljivim, vlaknima. Ovde u najvećoj meri govorimo o fruktanu. On se nalazi u nekim vrstama mahunarki ali i u crnom luku, ječmu, belom luku.

Lagana i uravnotežena ishrana svakako je najbolji izbor i način prehrane, bez obzira jeste li na dijeti ili niste. Izbegavanjem jake, zaslađene i veštačke hrane najviše ćete napraviti za sebe, pre svega za svoje zdravlje, pa onda i za liniju.