nacin zivota

Glavni uzroci povišenog krvnog pritiska ili hipertenzije su stres i pogrešan način života. Ljudi koji su obično napeti pate od visokog krvnog pritiska, posebno kada su pod stresom. Ako se stres nastavi na duži period, pritisak može ostati permanentno iznad normale.

Neredovan način života, pušenje i prekomerna konzumacija intoksikanata, kafe, čaja, gaziranih pića, rafinisane hrane, obične kuhinjske soli, uništava normalan životni tok.

Pritisak se snižava, a zakrčenje krvnih sudova umanjuje tako što se počne s primenom ishrane bazirane na dovoljnoj količini voća, smanjenim unosom proteina i prelaskom na ishranu bez mesa. Prirodna ishrana, sastavljena od svežeg voća i povrća, korisna je da bismo se oslobodili otrova iz tela.

Počnite voćnom dijetom

Pacijent koji pati od hipertenzije treba da potpomogne proces lečenja tako što će barem jednu nedelju provesti hraneći se isključivo voćem, i uzimati hranu u intervalima od pet sati, tri puta dnevno. Pomorandže, jabuke, kruške, mango, guava, ananas, maline i lubenica predstavljaju, u ovakvim slučajevima, najbolju ishranu. Banane i ostalo voće s korom ne bi trebalo uzimati.

Beli luk se smatra za jedan od najefikasnijih lekova u snižavanju visokog krvnog pritiska. Osim što ublažava simptome vrtoglavice, utrnutosti, nedostatka daha i stvaranja gasova u probavnom traktu, takođe usporava puls i modifikuje srčani ritam. Da bi došlo do promene krvnog pritiska, prosečna doza trebalo bi da bude dva do tri češnja dnevno.

Limun se takođe smatra za dragocenu namirnicu za kontrolisanju krvnog pritiska, kao bogat izvor vitamina P, koji je od presudne važnosti za sprečavanje lomljivosti kapilara.

Lubenica je sledeći dragoceni borac protiv visokog krvnog pritiska. U nedavnim istraživanjima pokazalo se da supstanca isceđena iz semenki lubenice ima definitivno dejstvo u širenju krvnih sudova, što za posledicu ima snižavanje krvnog pritiska.

Pravilna ishrana i fizička aktivnost – dobitnička kombinacija

Fizička aktivnost igra važnu ulogu u lečenju hipertenzije. Šetnja je odličan oblik vežbi. Pomaže da se otkloni napetost, ojačava mišiće i od koristi je za cirkulaciju krvi. Kada krvni pritisak počne da pokazuje znake opadanja, trebalo bi preduzeti još vežbi, poput vožnje biciklom, plivanja i trčanja.

Namirnice koje snižavaju krvni pritisak:

Celer
U njemu je pronađena aktivna supstanca koja snižava krvni pritisak u veoma visokoj koncentraciji.
Dokazano je da ta materija smanjuje koncentraciju hormona stresa koji sužava krvne sudove, pa se celer preporučuje osobama kod kojih je uzrok povišenog krvnog pritiska psihički stres.
Potrebno je uzimati dnevno oko 2 celera srednje veličine ili sok od njih tokom više nedelja. Ujedno je dokazano i da celer snižava povišeni holesterol u krvi.

Beli luk
Utiče na opuštanje mišića krvnih sudova (tako se smanjuje periferni otpor). Uzima se do 3 čena dnevno, efikasniji je sirov.

Masna riba
Smatra se da su značajan faktor regulisanja krvnog pritiska omega 3 masne kiseline u ribljem ulju. 100g sveže atlanske skuše, 100g konzervisanog crvenog lososa ili 200g konzervisane sardine koje su ispitanici svakodnevno konzumirali tokom 3 meseca dovelo je u jednom ispitivanju do regulisanja krvnog pritiska bez lekova.
Potrebno je najmanje 3 obroka nedeljno da bi se regulisao pritisak

Vitamin C
Nedostatak ovog vitamina može da dovede do povišenja krvnog pritiska, zato se savetuje njegovo uzimanje u tabletama ukoliko se ne unosi putem voća i povrća.

Kalijum
Dokazano je da utiče na snižavanje krvnog pritiska. Ima ga u voću i povrću i morskim plodovima.

Kalcijum
Snižava krvni pritisak. Neki istraživači smatraju da je povišen pritisak pre posledica nedostatka kalcijuma nego viška natrijuma (soli). Ima ga u lisnatom povrću (kelj, brokoli, raštan), mleku i mlečnim proizvodima.

Maslinovo ulje
Korišćenje maslinovog ulja snižava krvni pritisak. U većim količinama snižava krvni pritisak i kod ljudi koji imaju normalan pritisak.