U Srbiji više od 50% ljudi umire od bolesti srca i krvnih sudova, a one se dovode u direktnu vezu upravo s metaboličkim sindromom i šećernom bolesti. Ovi bolesnici imaju i puno više reumatskih bolesti, bilo da se radi o upalnom ili degenerativnom reumatizmu, a i sve maligne bolesti kod njih su češće nego kod ljudi koji imaju normalnu telesnu težinu. Prema najnovijim istraživanjima oko 60% odraslih žena i 45% ima prekomernu telesnu težinu.

Edukacija o ishrani

Naša edukacija o ishrani nije dovoljna na svim nivoima, od porodice, vrtića, preko osnovne škole do koledža. Čak ni lekari ne uče nutricionistiku, nemamo u programima edukaciju nastavnika ni profesora, pa nema programa po kojem bi mogla raditi „teta“ u vrtiću i svaki nastavnik i profesor, lekar ili bilo koji drugi pedagog.

Ipak, nikakav napor nije uzaludan, pa ako je uspešan, može se postići zadovoljavajući rezultat, što je dokazano studijom u Finskoj. Paralelno su praćene dve grupe ljudi u srednjoj životnoj dobi, kojima je bila zajednička povišena telesna težina i porodična sklonost šećernoj bolesti tipa 2. Polovina grupe je vođena od lekara i medicinskih sestara po posebnom programu edukacije o ishrani, redovne vežbe i stalne kontrole, dok je druga polovina grupe ostala sama bez obrazovanja i bez obaveznog programa povećane fizičke aktivnosti. Šest godina kasnije, u grupi pod kontrolom i obrazovanjem, početak dijabetesa bio je čak 58% niži nego u grupi koja je ostala bez kontrole i edukacije.

Osnovni principi zdrave ishrane i zdravog načina života

Osnova prehrane treba da budu integralne žitarice. Ponuda hleba je znatno unapređena pa ima puno raznih vrsta, ali pravi integralni hleb od celih žitarica, ili kombinacije žitarica retko ćete naći u našim pekarama. Ako želimo da jedemo integralni hleb, obično moramo kupiti integralno pšenično brašno i peći u rerni. Hleb treba jesti samo jednom dnevno, a ne sa svakim obrokom i užinom.

Mleko i mlečni proizvodi su odlična zamena za meso i masti. Mleko je jedina potpuna hrana. Od mlečnih proizvoda preporučljivo je uzimati sveži kravlji sir, razne acidofila (bioaktiv, kefir, jogurt i kiselo mleko) jer deluju pozitivno na crevnu floru, a mlečni šećer je već prerađen pa ga lakše podnose i osobe sa deficitom enzima za razgradnju mlečnog šećera.

Svaki dan jedite sveže voće i povrće. Voće nemojte jesti kuvano ili konzervirano. Povrće jedite kuvano, ali što više i sveže. Kuvari preporučuju da se voće jede sveže i pre obroka, obično oko pola sata, a nutricionisti i lekari preporučuju da to bude svakodnevno. Sušeno voće i povrće jedite samo ako je osušeno bez konzervansa odnosno dodatka šećera.

Kolače, bombone, druge slatkiše i industrijske sokove ne jedite i ne pijte osim izuzetno. Izuzetak je crna čokolada koja sadrži više od 70% kakaa što povoljno deluje na zdravlje i popravlja raspoloženje. Med se takođe može preporučiti, ali vodeći strogo računa da je dozvoljen samo ljudima koji nemaju šećernu bolest.

Fizička aktivnost mora biti sastavni deo životnog stila. Opšte je poznata ljudska sklonost prevelikom lenčarenju, pa je moramo izbegavati. Kad god možete, radite nešto korisno: uređujte baštu, kopajte, kositei, nosite drva ili ribajte pod ili bilo koji drugi fizički posao.

Floradijabet® biljne kapi

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera su prirodno rešenje za kontrolu visokog šećera u krvi kod dijabetičara i osoba koje su na granici, kojima se često javlja visok nivo šećera u krvi.

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera u krvi pomažu svima koji imaju povišen šećer da lakše kontrolišu njegov nivo i da smanje upotrebu lekova, kao i da umanje nagle skokove šećera usled stresa ili obilne ishrane. To je posebno bitno za mlade ljude koji su dijabetičari, kako im unutrašnji organi ne bi ubrzano starili, tim pre što je ishranu dece teško kontrolisati.

Floradijabet® biljne kapi za šećer su odlična preventiva u tom slučaju.