nervoza u toku PMS

Nemaju sve žene iste PMS simptome, ali 85% žena ima PMS. Većina od tih 85% ima nervozu na spisku tegoba, sve ih iritira i lako planu. To uopšte nije naivna stvar, jer na ovaj način mogu da se naruše neki brakovi, veze, poslovni odnosi. Isto tako ne postoji univerzalan odgovor kako smanjiti nervozu.

Poprilično smo sigurni da ste do sada pročitale bezbroj saveta kako se rešiti PMS-a prirodnim putem. Klasika -vežbajte, jedite zdravo, pijte čajeve… Niste uspele? Verujemo, jer nije ni lako. Kome je do vežbanja u 3 broja manjoj koži i do semenki i pahuljica kada vam se jede čokolada. Kome je do druženja sa pozitivnim ljudima kada vam ni sopstveno društvo ne prija.

Zašto ne probate da udovoljite sebi?

Preporučujemo sledeće proverene načine kako smiriti nervozu u toku PMS-a:

  •  Meditirajte. Nije važno da li umete da ispraznite um, ali je važno da tokom dana odvojite malo vremena za sebe i popričate sami sa sobom. Ili ćutite sami sa sobom, svejedno.
  • Konvertujte bes u slova. Zapišite šta osećate na papir, u dnevnik ili otvorite blog. Ko zna, sutra možda bude bestseler među hororima i psiho-dramama. Nemojte da idete u kriminalistički žanr, ma koliko imate želju da ubijete šefa, vozača autobusa, supruga, svakoga…
  • Napravite listu stvari koje treba da uradite. Nervoza u PMS-u često je posledica toga što ne možete da pohvatate gomile obaveza koje imate. Napravite prioritete. Odložite za bolje dane sve što može da se odloži. Ostalo stavite na spisak i završavajte redom. Preporučljivo je da počnete od najtežeg zadatka dok još imate najviše energije i živaca, pa da idete ka lakšim.
  • Nabavite boksersku vreću ili sličnu stvar za udaranje. Prvo, izbacićete bes, a drugo, možete sjajno oblikovati svoje telo.
  • Pratite svoje simptome. Za to vam mogu poslužiti neke od aplikacija za praćenje menstrualnog ciklusa. Možete otkriti neko pravilo po kojem se vaša nervoza javlja.
  • Naoružajte se lavandom. Možda to nije vaš omiljeni miris niti biste nosili taj parfem, ali studije su dokazale da miris lavande opušta i smiruje živce. Osim toga, može vas rešiti i glavobolje. Stavite ga pod jastuk da lepše spavate, pored računara da uživate u sufovanju internetom (u ormar da oterate moljce ukoliko imate vunenu odeću, ili prosto da očuvate svežinu) ili skuvajte čaj od lavande.
  • Floravitex kapi. Mnogi menstrualni problemi su povezani sa smanjenom proizvodnjom hormona u drugoj fazi menstrualnog ciklusa, koji se naziva i lutealna faza. Usled nedostatka hormona u ovoj fazi menstrualnog ciklusa dolazi do dominacije hormona, pa se javlja skraćenje tog perioda ciklusa. Skraćena lutealna faza sa previše ili nedovoljno hormona dovodi do različitih problema kod žena: obilne menstruacije, prečeste menstruacije ili potpuni izostanak iste. Floravitex kapi utiču na još jedan hormon – prolaktin (hormon koji utiče na mlečne žlezde) može biti povećan u tom periodu, dovodeći do bola u dojkama, što je karakterističan sindrom PMS-a.