Kako protiv depresije i teskobe

Ako ste zaista anksiozni, zaputite se u brzu šetnju ili trčite, osećaćete se smirenije nakon vežbe. Po pravilu bi pacijenti trebalo da provedu između 20 i 30 minuta u aktivnosti koja će im ubrzati otkucaje srca, bila to pokretna traka ili steper, što god im se sviđa. Vežbanje je aktivnost koja uz mišiće neguje i jača i mozak jer deluje protiv depresije i teskobe, i trenutno i na duže staze. A kao dodatak prirodnoj borbi protiv anksioznosti upotrebite pasifloru ili lavandu.

Pasiflora

Ovu biljku neobično lepog cveta nemački lekari su označili kao sedativ. Neka istraživanja ukazuju da može da smanji simptome anksioznosti podjednako delotvorno kao i lekovi. Često se koristi i protiv nesanice.
Baš kao i farmaceutski sedativi, i ovaj prirodni može da izazove pospanost, tako da ni njega ni druge preparate, kao što su oni od valerijane (Valeriana officinalis), hmelja (koncentrovanog, ne u pivu), ili melise, ne treba uzimati uz hemijski sedativ koji je propisao lekar.
Budite oprezni i pri istovremenom korišćenju više od jednog biljnog sedativa. Pasifloru ne uzimajte duže od mesec dana.

Lavanda

Opojan miris lavande (Lavandula hybrida) može ublažiti teskobu. U istraživanju grčkih lekara utvrdjeno je da su u zubnoj ordinaciji pacijenti bili manje zabrinuti ako su u čekaonici osetili miris ulja lavande. U istraživanju sprovedenom na studentima na Floridi, studenti koji su udisali miris ulja lavande pre ispita tokom ispita su osećali manju teskobu. Ulje od lavande možete dodati i u kupke ili koristiti kao jedno od ulja za masažu.

Kapi Valerijane predstavljaju 100% prirodni, organski proizvod na bazi ekstrakta organskog korena valerijane (Valerianae radix), organskim voćnim destilatom.

Valerijan biljne kapi  sadrže iridoidne monoterpene – valepotrijate do 2%, etarsko ulje do 1%, alkaloide, seskviterpenske ketone i kiseline, tanine i skrob. Delovanje aktivnih supstanci provereno deluju umirujuće, kod napetosti i nervoze i kod težih oblika nesanice.