Dijabetes je stanje u kom organizam ne može da iskoristi šećer (glukozu) koja se u nalazi u krvotoku. Ćelije su zbog toga „gladne“, a krvni sudovi oštećeni toksičnim šećerom.

Nemogućnost adekvatne „ishrane“ ćelija posledica je ili nedostatka insulina, hormona koji „tera“ šećer u ćelije ili nedostatka ili loše funkcije receptora za glukozu na samim ćelijama. Suštinski, na osnovu ove podele imamo i dve vrste dijabetesa.

Ali ukoliko imate „genetsko opterećenje“ u vidu bake ili deke za koje znate da su imali šećer onda treba da znate da je vaš pankreas, pa recimo, manje vredan, da lošije podnosi skokove šećera u krvi i da za vas jednostavno nisu pekare i slatkiši. Ne morate izbegavati voće i slatkiše sa fruktozom ali morate, bar povremeno kontrolisati šećer u krvi (brzi test iz prsta rezultat znate za par sekundi). Sledeći korak: nemojte se nervirati. Lakše reći, nego uraditi, znam, ali stres podstiče lučenje kortizola, hormona koji ozbiljno otežava posao insulinu i… pa jednostavno zaista ne bi trebalo da ga dodatno opterećujete… ima dovoljno problema i bez vaših stresova…

Pušenje je povezano sa razvojem insulinske rezistencije

Promene aktivnosti simpatičkog nervog sistema i i smanjena fizička aktivnost u pušača mogu biti povezani sa rezistencijom. Physicians’ Health Study je pokazala da pušači imaju dozo – zavisno povećanje rizika za nastanka dijabetesa tip 2, u poređenju sa nepušaćima, i da prilagođen relativni rizik iznosi 2,1. Ova studija ide u prilog hipotezi da pušenje predstavlja nezavisan promenljiv faktor rizika za nastanak tipa 2 dijabetesa.

Stres

Psihosocijalni stres kao potencijalni faktor rizika se takođe ispituje. Dijabetes tip 2 je multifaktorijalna i heterogena bolest, pa da bi prevencija bila efikasna mora se delovati na sve potencijalne faktore rizika.

Ali ima jedan sjajan način kako možete smanjiti stres, poboljšati korišćenje glukoze i pomoći insulinu, sve u jedan – vežbanjem! Vežbanje je verovatno najefikasniji način prevencije dijabetesa. Vežbanjem povećavate mišićnu masu, a mišići su jedini (pored mozga) kojima insulin nije potreban da bi koristili šećer iz krvi. Aktivni mišići imaju širom otvorene „kapije“ za šećer iz krvi i lepo mogu da „usisaju“ višak koji insulin ne može da ugura u druge ćelije. Vežbanje je odličan i zdrav način da snizite nivo gorepomenutog bad guy-a. „Vežbanjem protiv dijabetesa“ nije samo slogan.. to je činjenica…

Prirodno lečenje dijabetesa

Na Zapadu se u fitoterapiji ceni list borovnice i i draljevina, a kod nas list crnog duda itd. Stanovnici Balkana, posebno istočnog i južnog dela, vekovima koriste presnu salatu od belog i crnog luka kao predjelo i ubeđeni su da je to dobro preventivno sredstvo protiv mnogih bolesti, pa i protiv dijabetesa. Ta salata se zakiseli sa sokom od limuna (Grci) ili sirćetom i okite sitno iseckanim listom peršuna. Da bi se neprijatan miris luka koliko-toliko ublažio, osim peršunovog lista, salatu začine dodatkom male količine praška od štucanog suvog lista majčine dušice.

Biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera u krvi Floradijabet®

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera su prirodno rešenje za kontrolu visokog šećera u krvi kod dijabetičara i osoba koje su na granici, kojima se često javlja visok nivo šećera u krvi. Dijabetes 1 i 2 su degeneretivne bolesti koje su velikoj ekspanziji u savremenom društvu.

U pitanju je podmukla bolest koja deluje tiho i neprimetno, razarajući unutrašnje organe i tkiva dijabetičara. Nažalost, dijabetes je sve češći i kod dece. Savremena medicina ima efikasne tretmane za kontrolu dijabetesa, ali dijabetes je čudna bolest, koja zna da često izmakne kontroli, da se poveća šećer u krvi i pored insulinskih lekova i dijetalne ishrane za dijabetičare.

Floradijabet® biljne kapi možete naručiti putem telefona 011/3120 381 ili putem naše online prodavnice >>>