Dijabetes i radno okruženje

Užurbano spremanje, odlazak iz kuće bez doručka, jurnjava da se ne zakasni na posao, a zatim i zalogaji nečeg slatkog uz kafu i na pauzama s kolegama – česte su prepreke na putu ka zdravom životu. Ipak, ni tokom radnog vremena nije teško držati se zacrtanih ciljeva.

DORUČAK

Ako dan započinjete samo šoljom kafe, lako možete izazvati pojačano lučenje hormona stresa, ali i porast nivoa glukoze u krvi. Ukoliko imate dijabetes tipa 2, a ne jedete ništa do ručka – pankreasne beta ćelije koje proizvode insulin mogu početi da gube “memoriju”. To znači da tokom sledećeg obroka neće biti insulinskog odgovora, što će za posledicu imati nagli porast šećera u krvi. A u slučaju dijabetesa tipa 1 – preskakanje obroka znači i veći rizik od hipoglikemije.

Podesite alarm tako da se oglasi pola sata ranije nego inače, kako biste doručkovali pre posla. Izaberite činiju hranjive ovsene kaše ili integralni tost s jajima. Ako preskočite doručak, nastaće i haos u radu moždanih centara, te će vam nakon određenog vremena i sama pomisao na hranu izazvati jako lučenje kiseline u želucu. A onda se lako može desiti da preterate u jelu, kao i da posegnete za nekom zabranjenom namirnicom.
Unapred pripremite doručak koji ćete poneti na posao. Spakujte integralne biskvite koje ćete grickati na putu do posla, kao i tunjevinu – da je na pauzi pojedete uz tost.
Za doručak jedite hranu bogatu proteinima. Dobar izbor su jaja, mahunarke i sardine, budući da te namirnice snižavaju nivo glukoze u krvi tokom celog dana, istovremeno podstičući lučenje insulina, navodi se u rezultatima istraživanja sprovedenog pri Univerzitetu u Misuriju.

DUGOTRAJNO SEDENJE

Kad satima sedite, prestaju da se luče enzimi zaduženi za razlaganje masti. Takođe, upsorava se cirkulacija i remeti se metabolizam glukoze. Posledice su porast telesne težine i veća opasnost od nastanka noćne apneje, problema s cirkulacijom, srčanog i moždanog udara… Zbog svega toga, svakih dvadeset minuta ustanite i prohodajte.

Nastojte da stojite što češće. Stojeći obavljajte sve radnje koje ne zahtevaju sedenje, poput telefonskih razgovora ili čitanja dokumenata.
Koristite stepenice umesto lifta.
Zamolite da vam se obezbedi podesivi sto za stajanje. Deo dana možete raditi i stojeći.
Udaljite od stola stvari koje koristite. Korpu za otpatke i štampač postavite tako da budu na nekoliko koraka od radnog stola. Jer, moraćete da ustanete i prohodate kako biste bacili papir ili odštampali dokument.
Napravite raspored kretanja. Podesite alarm tako da vas svakih dvadeset odnosno šezdeset minuta (ako ste veoma zauzeti poslom) podseća na kretanje. Kad zazvoni, popnite se uza stepenice pa siđite, a možete i preskočiti konopac nekoliko puta, ili pak uraditi deset vežbi podizanja peta stojeći uz sto, odnosno deset čučnjeva.

UMOR

Dugo radno vreme, dug put od posla do kuće i nazad, vanposlovne obaveze… sve to lako iscrpi energiju. Zato je moguće da se posle svega ne osećate sposobnim da odete na trening i posvetite se fizičkim aktivnostima. Ipak, za ljude s dijabetesom vežbanje je obaveza, nešto što se ne sme zaobići.

Kratko ali često. Opredelite se za kratkotrajno vežbanje (10 do 15 minuta), ali ga praktikujte nekoliko puta dnevno. Druga mogućnost je da se igrate loptom s decom posle posla. Istraživanja pokazuju da i akumulirana aktivnost koristi zdravlju.
Kratko i jako. HIIT vežbe (kratki i intenzivni treninzi) vrlo su korisne ako ih radite dva-tri puta sedmično. Traju samo deset minuta, a ubrzavaju puls, izazivaju znojenje te podstiču cirkulaciju i sagorevanje masti. Probajte da trčite u mestu 20 do 30 sekundi, a zatim da hodate u mestu isto toliko vremena.
Ubacite sport u dnevni raspored. To ćete najlakše učiniti ako počnete odlaziti na posao biciklom, ili pak ukoliko krenete u teretanu koja se nalazi na putu od kuće do posla.
Hodajte kad god možete. Kolegama predložite da tokom kraćih sastanaka hodate, odnosno da u pauzi za ručak prošetate po parku.

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera su prirodno rešenje za kontrolu visokog šećera u krvi kod dijabetičara i osoba koje su na granici, kojima se često javlja visok nivo šećera u krvi.

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera u krvi pomažu svima koji imaju povišen šećer da lakše kontrolišu njegov nivo i da smanje upotrebu lekova, kao i da umanje nagle skokove šećera usled stresa ili obilne ishrane.