Depresija je jedna od najrasprostranjenijih bolesti savremenog sveta. Depresija je ozbiljan emocionalni poremećaj koji značajno utiče na razvoj problema u odnosima sa drugim ljudima, uzrokuje patnju porodice i dovodi do gubitka radne sposobnosti.

Depresija se javlja zbog raznih stresnih situacija, socijalnih, materijalnih, porodičnih problema, raskida veze kao i zbog problema sa narkoticima i alkoholom. Često nastaje usled nekog gubitka ili zacrtanog cilja koji nije ostvaren.
Suprotno mišljenju da je depresija prepoznatljiva i da su njeni simptomi vidljivi, najčešće nije tako. Depresija se kod svakog pojedinca manifestuje različito.

Ishrana

Vodeći računa o ishrani, možemo uticati na naše celokupno zdravlje a takođe sprečiti depresiju.

Povrće, voće, integralni proizvodi, jezgrasto voće i semenke – sjajan su izvor vitamina i minerala, čiji nedostatak može da izazove depresiju.

Slatkovodna riba u sebi sadrži omega-tri masne kiseline, koje blagotvorno deluju na moždane funkcije. Vegetarijanci mogu da uključe ovaj važan sastojak u ishrani putem orašastog voća, semenki lana i slično.

Ćuretina i losos sadrže amino kiseline koje podstiču proizvodnju serotonina.

Riblje ulje. Bogato je omega-tri masnim kiselinama, koje su potrebne za zdravo funkcionisanje nervnog sistema i razmenu neurotransmitera. Oni koji pate od depresije treba da povećaju dnevni unos; dokazano je da ono pomaže u borbi protiv depresije, posebno kod onih pacijenata koji ne reaguju dobro na propisanu terapiju.

Hrana koju treba izbegavati

Šećer, gazirana pića i prerađene ugljene hidrate (belo brašno) koji mogu da podignu nivo šećera u krvi i tako utiču na česte promene raspoloženja i nervozu. Kofein takođe može da menja raspoloženja i izazove anksioznost kod nekih ljudi; ipak, skorija istraživanja poručuju da kofein igra zaštitnu ulogu kod depresivnih pacijenata. Antioksidansi u kafi štite mozak od slobodnih radikala. Prerađena i brza hrana često sadrže hemijske sastojke i konzervanse koji mogu da naruše hemijske procese u mozgu. Alkohol može da uzrokuje depresiju i trebalo bi ga izbegavati ili smanjiti unos, posebno ako uzimate lekove.

Prirodno lečenje depresije

Akupunktura. Naučno je dokazano da efikasno leči depresiju. Deluje tako što stimuliše neurotransmitere.

Vežbanje. Dokazano je da vežbanje ima mnoge prednosti i da olakšava simptome depresije i stresa, poboljšava raspoloženje, lični osećaj i san. Potrudite se da budete fizički aktivni od 30 minuta do jednog sata svakog dana – šetnja, vožnja biciklom, plivanje, joga ili bilo koja druga aktivnost u kojoj uživate.

Masaže za opuštanje. One pomažu da se ublaži stres i napetost i omogućavaju veće opuštanje.

Zdrav san. Kvalitetan san je neophodan za mentalno i fizičko zdravlje.

Prirodno sredstvo protiv depresije je kantarion (gospina trava), ali nije preporučljivo kombinovati ga sa lekovima. Kod blaže depresije korisna su antidepresivni postupci kao što su svakodnevno kretanje i bavljenje fizičkim vežbama, izlaganje sunčevom svetlu.

Valerijan biljne kapi

Valerijan biljne kapi pomažu kod depresije i anksioznosti.

Valerijan biljne kapi umiruju u slučaju neuroza, nervne iscrpljenosti, uznemirenosti, tegoba izazvanih nesanicom, nervoznog i bolnog grčenja želuca i creva, straha i uopšte napetosti, tegoba izazvanih klimakterijumom, kao i brzih promena u ritmu rada srca.