Osim obične prehlade, ljudi najčešće posećuju lekara zbog bola u leđima. U pitanju je peti najčešći razlog za ostanak u bolnici i treći najčešći za operaciju.
Postoji mnogo uzroka, a samim tim i mnogo načina da sebi pomognete. Prvo pronađite uzrok problema.

Stalno sedite za radnim stolom

Sedenje predstavlja 40 posto veći napor za telo od stajanja. Problem je što mišići koje ne koristite zbog toga slabe, a zglobovi brže stare kad se ne koriste.
Šta uraditi: ako možete, sedite pod uglom od 135 stepeni, jer će to smanjiti pritisak na kičmu. Ako ne, često se jednostavno nagnite unazad. Glava treba da stoji uspravno, a pametno je svakih pola sata prošetati nekoliko minuta.

Dugo putujete na posao i nazad

Upravljanje vozilom nije prijatno za telo – pate grudi, ramena, leđa i vrat.
Šta uraditi: sedite pod uglom od 90 stepeni dovoljno blizu volana da ne biste morali da se stalno istežete.

Ne opuštate se dovoljno

Hroničan stres može da izazove bol u leđima jer je telo u stalnom grču. Mišići koji se redovno koriste moraju se povremeno odmoriti.
Šta uraditi: nađite nešto što će vas svakodnevno opustiti – bez obzira radi li se o vežbanju, čitanju ili izlasku s prijateljima. Muzika posebno pomaže s opuštanjem.

Preskačete odlaske u teretanu

Vežbanje pomaže. Oko 40 posto ljudi postane manje aktivno nakon što počnu da osećaju bolove u leđima, ali to samo usporava njihov oporavak.
Šta uraditi: šetajte jer to pomaže kod ukočenosti. Kratkoročno rešenje je istezanje kukova i tetiva.

Spavate na starom dušeku

Dobar dušek traje devet do deset godina, ali pametno ga je zameniti nakon pet do sedam.
Šta uraditi: dobar dušek ne sme da bude ni previše tvrd, ni preterano mekan. Pretvrdi stvaraju pritisak na kičmu i pogoršavaju bolove u leđima. Ako spavate na leđima, podmetnite jastuk pod kolena ili između kolena ako spavate na boku. Ako spavate na stomaku, podmetnite jastuk pod stomak i kukove.

Ne bavite se jogom

Bilo koja vežba pomaže s cirkulacijom i smanjuje stres, ali joga posebno pomaže kod bolova u leđima.
Šta uraditi: upišite se na jogu ili počnite da vežbate kod kuće.

Preterujete s trbušnjacima

Trbušnjaci više štete nego što pomažu kad je u pitanju bol u leđima. Trbušnjaci ne vežbaju sve mišiće abdomena, pa zbog neuravnotežene snage tih i leđnih mišića može doći do bolova u leđima zbog krivljenja kičme napred.
Šta uraditi: ne morate se odreći trbušnjaka, ali radite ih pravilno. Trbušnjaci su korisni samo ako su jedna od nekoliko vežbi od kojih bi jedna trebala da jača i ostale trbušne mišiće.

Ne hranite se dobro

Ono što jedete je važno za opšte zdravlje. Ponekad su bolovi u leđima znak slabe cirkulacije zbog taloga u arterijama. Zdrava cirkulacija je važna jer krv može telu normalno da prenosi sve što mu je potrebno bez kašnjenja i da odnositi loše materije kako se ne bi nakupljale na pogrešnim mestima.
Šta uraditi: ne preterujte s prerađenom hranom, već se okrenite povrću, voću, semenkama i celovitim žitaricama.

Imate loš bicikl

Bole vas leđa posle vožnje biciklom? Verovatno vam bicikl ne odgovara.
Šta uraditi: gradski bicikl ne bi smo da ima šipku na većoj udaljenosti od pet centimetara od međunožja dok se kod brdskog bicikla može nalaziti na udaljenosti između osam i 15 centimetara. Visina sedišta treba da bude takva da možete potpuno ispružiti nogu i staviti petu na pedalu kad je najbliže tlu. Laktovi i kolena treba da budu vrlo lagano savijeni tokom vožnje. Takođe, nagnite sedište oko deset do 15 stepeni napred.

Obožavate visoke pete

Visoke pete su odgovorne za bol u leđima jer u njima nemate neophodnu ravnotežu dok hodate. Visoke pete teraju na krivljenje kičme unazad.
Šta uraditi: ne morate se odreći omiljene obuće, ali smanjite udaljenosti koje u njima prelazite.

Pretvarate se kako vas ništa ne boli

Kad sami sebe uveravate da je sve u redu, bol će nastaviti da jača i izazvaće neočekivano grčenje mišića.
Šta uraditi: prihvatite da vas boli. Pokušajte da opišete bol koji osećate i jednostavno se podsetite da će s vremenom proći. Ne smete se boriti protiv bola, već priznati da postoji.

Gledate previše televizije

Dugi sati gledanja televizije ili sedenja pred ekranom kompjutera utrostručiće šansu za pojavu bolova u leđima.
Šta uraditi: ograničite gledanje televizije samo na ono što stvarno želite da gledate umesto da besciljno lutate raznim programima. Tokom reklama ustanite i prošetajte.

Biljni sastojci Vendoksin® gela pomažu otklanjanju bola, otoka, grčeva, težine i umora nogu, i trenutno poboljšavaju cirkulaciju, naročito u stanjima dugotrajnog mirovanja, sedenja, stajanja i slabe cirkulacije. Deluju protivupalno i vazoprotektivno, jačaju zid venskog krvnog suda, smanjuju osetljivost i propustljivost kapilara, sprečavaju nastajanje otoka, ubrzavaju vensku cirkulaciju, pojačavaju prokrvljenost, smanjuju crvenilo kod upaljenih vena i vitalizuju kožu.

Vendoksin® gel se preporučuje kod svih tegoba hronične venske insuficijencije: proširenih vena, pojave ispucalih kapilara, poremećaja periferne cirkulacije, prevarikoznog sindroma, postflebitičkog sindroma, površinske tromboze, flebitisa, tromboflebitisa, burzitisa i tendovaginitisa. Efikasan je u slučaju sportskih i drugih povreda (nagnječenja, distorzije, istegnuća tetiva mišića i ligamenata zglobova i hematoma).