Pravilna ishrana, redovna fizička aktivnost i izbegavanje stresa su glavni preduslovi da se spreči pad imuniteta. Inače, imuni sistem treba jačati tokom cele godine, a ne samo kada se pojave simptomi njegovog slabljenja. Svojim načinom života i prirodnim lečenjem možemo znatno uticati na sprečavanje pada imuniteta i očuvanje zdravlja.

Imuni sistem je najvažniji sistem u organizmu svakog živog bića. Imuni sistem uspostavlja ravnotežu u unutrašnjosti tela i štiti organizam od bakterija, virusa i drugih stranih čestica.

Uzroci pada imuniteta

Najčešći uzroci pada imuniteta su stres, nepravilna ishrana, gladovanje, previše fizičkog i intelektualnog rada, nedovoljno sna, prekomerna upotreba alkohola i duvana, nedovoljno fizičke aktivnosti, dugotrajna bolest, preterano izlaganje suncu ili hladnoći itd.

Takođe, jedan od glavnih faktora pada imuniteta jeste i nedostatak vitamina.

Uzroci pada imuniteta mogu biti i spoljašnji faktori, kao što su zagađeni vazduh i voda i dugotrajna upotreba antibiotika.

Simptomi pada imuniteta

Najčešći simptomi pada imuniteta su herpes na usni, česte prehlade, hronični umor, nesanica i nedostatak energije. Takođe, ako vam je imunitet oslabio imaćete povećanu potrebu za slatkišima. Moguće je i da usled manjka tečnosti u organizmu urin bude tamno žute boje i da nos bude suv.

Takođe, simptomi pada imuniteta biće vidljivi i na koži, kosi i noktima. Koža će biti suva, kosa će izgubiti sjaj i krajevi će biti ispucali, a nokti će postati lomljivi.

Lečenje pada imuniteta

Pravilna, zdrava i redovna ishrana je glavni preduslov za jačanje organizma. Važno je da se ne preskaču obroci i da imamo više redovnih obroka u toku dana.

Najbolji borci protiv bolesti su vitamini, minerali i proteini. Zimi se naročito preporučuje konzumiranje citrusa, poput limuna, grejpa i narandže, ali i jabuka, kivija i kiselog kupusa. Ove namirnice su bogat izvor vitamina C. Orašasto voće poput lešnika i badema i lisnato povrće sadrže vitamin E koji štiti krvne sudove i kožu. Jedite što više šargarepe, spanaća, kelja i bundeve, jer su bogati beta karotenom i jačaju odbrambeni mehanizam organizma.

Takođe, treba konzumirati i jogurt jer sadrži korisne bakterije koje blagotvorno deluju na reproduktivni trakt. Treba spomenuti i sastojak leptin, koji se nalazi u šitaki pečurkama, i koji stvara T-limfocite, odnosno ćelije ubice, koje su od suštinskog značaja za odbranu od bolesti. Za jačanje imuniteta veoma je koristan i beli luk, koji predstavlja jedan od najjačih prirodnih antibiotika.

Za jačanje imuniteta nezasićene masne kiseline su od ključnog značaja, a one se nalaze u maslinovom i lanenom ulju, lososu i tunjevini. Pad imuniteta možete lečiti i konzumiranjem meda, matičnog mleča i propolis kapi, jer oni obnavljaju crvena krvna zrnca i oslobađaju organizam od toksina. Jačanju imunog sistema mogu pomoći i začini kao što su ruzmarin, peršun, đumbir ili celer.

Redovno vežbanje

Da bi se sprečio pad imuniteta i pojava mnogih bolesti, od suštinskog značaja je i umereno vežbanje, a to podrazumeva svakodnevne šetnje, lagano trčanje, povremeno plivanje i ples. Ipak, ne treba preterivati sa vežbanjem jer to može da iscrpi organizam i da dovede do pada imuniteta.

Spavanje i odmor

Za održanje imuniteta i lečenje pada imuniteta potrebno je 6-8h sna dnevno. Takođe, veoma važni su i odmori, kako dnevni, tako i sedmični i godišnji. Odmaranje i opuštanje je veoma važno, da bi se telo pripremilo i napunilo baterije za naporan rad. Dnevno je potrebno odvojiti bar nekoliko minuta za sebe, leći u tišini i ne razmišljati ni o čemu.