Predijabetes se razvija postepeno, godinama, često se kaže da nema očiglednih simptoma. Pa ipak, moguće je primetiti određene upozoravajuće simptome rastuće rezistencije na insulin, tj. nemogućnost dobrog pretvaranja hrane u energiju. Pazite na ove signale i imaćete dovoljno vremena da nešto promenite pre nego stanje uznapreduje do dijabetesa tipa 2.

Često vam se spava nakon većeg obroka

Ako vam se ponekad spava nakon većeg obroka, to je sasvim normalno, ali ako je ova pojava česta, to je znak da vaš način ishrane vodi prema dijabetesu. Ishrana bogata šećerom, belim brašnom i zaslađenim napicima, posebno ako se ova hrana konzumira u većim količinama, predstavlja teret za telo i polako, ali sigurno dovodi do povišenog nivoa glukoze u krvi i rezistencije na insulin. Jedite češće složene ugljene hidrate, poput celovitih žitarica, smeđeg pirinča, povrća i svežeg voća (ne soka). Nakon obroka je dobro otići i u 15-minutnu šetnju. Čak i pranje posuđa pomaže jer ćete tako sprečiti lošu naviku da odmah nakon obroka legnete na kauč ili krevet.

Žudite za čokoladom, čipsom i pomfritom

Ova i slična hrana prepuna je šećera, soli i masnoća. Ona donosi nagli dotok energije. Ali, ubrzo, zbog toga što glukoza ne ulazi u krv, a gušterača je preopterećena, dolazi i do naglog kraha. Zatim opet počinje žudnja za nezdravom hranom. Ignorišite ove porive i umesto jednostavnih šećera unosite kompleksnije, poput onih u orašastim plodovima, banani, sirovoj šargarepi ili maslacu od kikirikija.

Višak kilograma i dijete bez rezultata

Višak kilograma je faktor rizika za pojavu dijabetesa. Ali, posebno zabrinjava ako uprkos smanjenom unosu kalorija ne mršavite. U slučaju izostanka očekivanih kalorija, telo može čuvati sve masne zalihe. Zato zaboravite na velike planove i razmislite o manjim ciljevima. Izgubite li samo pet do sedam posto telesne težine, sprečićete ili odložiti pojavu dijabetesa za 60 posto, tvrdi se u američkom istraživanju Diabetes Prevention Program (DPP). Ljudi stariji od 60 godina imaće i veće koristi. Da bi došlo do većeg gubitka kilograma, potrebno je promeniti životne navike, a ne samo jednom otići na dijetu.

Debljanje oko struka i stomaka

Debljanje oko struka i trbuha opasnije je od viška na bedrima i zadnjici, a povezano je sa visokim pritiskom, bolestima srca, moždanim udarom i opasnim nivoima holesterola, a sve su to činioci koji pogoduju razvoju dijabetesa. Šta pomaže? Dijeta, mršavljenje i vežbanje. Neka vam cilj bude od 30 do 60 minuta umerene vežbe (poput brzog hodanja) većinu dana u nedelji.

Povišen krvni pritisak

Visok krvni pritisak povezan je s mnogim bolestima. Kad se pojavljuje zajedno s debljanjem (posebno oko stomaka), umorom i drugim negativnim signalima, poput povećanog holesterola i triglicerida, verovatno vam preti dijabetes. Mnogi ljudi koji imaju visok krvni pritisak zabrinuti su za zdravlje srca, ali možda im više preti dijabetes nego srčani udar. Šta pomaže? Postepeni gubitak težine kroz promene u ishrani i vežbanje.

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera su prirodno rešenje za kontrolu visokog šećera u krvi kod dijabetičara i osoba koje su na granici, kojima se često javlja visok nivo šećera u krvi.

Floradijabet® biljne kapi za dijabetes i regulaciju šećera u krvi pomažu svima koji imaju povišen šećer da lakše kontrolišu njegov nivo i da smanje upotrebu lekova, kao i da umanje nagle skokove šećera usled stresa ili obilne ishrane.