Prirodna rešenja za napete nerve

Ako ste nervozni ne posežite odmah za tabletama, pokušajte da rešenje za napete nerve pronađete u nekoj od ovih namirnica.

Čaj od kamilice i zeleni čaj

Čaj od kamilice smiruje nerve i ublažava osećaj teskobe. On podiže nivo glicina, aminokiseline koja opušta nerve. Slično delovanje ima i zeleni čaj.

Tamna čokolada

Ona je bogata magnezijumom i triptofanom koji smiruju nervni sistem. Odlično ublažava stres i osećaj teskobe, jer podiže nivo serotonina, hormona sreće. Najbolji izbor je čokolada s visokim procentom kakaoa.

Beli luk

Stres slabi imunitet i zato su telu potrebne namirnice kao što je beli luk. On obiluje alicinom, prirodnim jedinjenjem koje sprečava nakupljanje masti u krvnim sudovima i čisti toksine iz tela. Beli luk neutrališe oksidativni stres, jača imunitet i smanjuje rizik od kancerogenih procesa.

Zobena kaša

Sadrži ugljene hidrate koji podižu nivo serotonina, hormona sreće. Time popravlja raspoloženje i ublažava štetne posledice stresa. Takođe, bogata je beta glukanom koji jača imunitet.

Školjke

Osim što su afrodizijak, školjke obiluju cinkom, a manjak ovog minerala povezuje se s depresijom i teskobom.

Orasi

Oni su bogati omega-3 masnim kiselinama koje podižu raspoloženje i poboljšavaju kognitivne funkcije mozga. Ovi sastojci smanjuju osećaj anksioznosti, ublažavaju simptome stresa i snižavaju povišeni krvni pritisak.

Indijski oraščići

Nizak nivo cinka u organizmu povezuje se s osećajem teskobe i depresijom, a nadoknadiće ga indijski orah. U porciji od 100 grama ima 5,78 miligrama cinka, a preporučena dnevna količina iznosi 7 mg za žene i 9,5 mg za muškarce.

Borovnice

Sadrže antiokisadant antocijan koji povećava prokrvljenost mozga i kognitivne funkcije. Osim toga, borovnice obiluju vitaminom C koji ublažava posledice stresa. Ljudi koji pre stresnih situacija uzimaju vitamin C, imaju niži nivo kortizola u organizmu i niži pritisak nego oni koji ga ne koriste.

Avokado

Slično kao i špargle, avokado obiluje vitaminom B koji deluje umirujuće, a sadrži i kalijum koji snižava krvni pritisak. Odličan je dodatak ishrani u stresnim situacijama i zato što je bogat glutationom, antioksidansom zaduženim za sprečavanje apsorpcije masti koje izazivaju oksidativni stres.

Špargle

Stres podiže nivo kortizola koji jača želju za hranom i samim tim javlja se rizik od gojenja. Žene u stresnim situacijama imaju pojačanu želju za ugljenim hidratima i slatkišima. Što se više jede prerađene hrane, to je i raspoloženje gore. Šećer brzo diže energiju, ali je brzo i spušta. Zdrava alternativa su špargle jer obiluju vitaminom B koji deluje umirujuće.

Valerijan biljne kapi

Vekovima se upotrebljavala za ublažavanje nervnih tegoba, a kao sredstvo za umirenje koristi se sama ili u kombinaciji s drugim biljkama, u obliku čaja ili tinkture.

Valerijan biljne kapi sadrže iridoidne monoterpene – valepotrijate do 2%, etarsko ulje do 1%, alkaloide, seskviterpenske ketone i kiseline, tanine i skrob. Delovanje aktivnih supstanci provereno deluju umirujuće, kod napetosti i nervoze i kod težih oblika nesanice.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *