jesenji umor

Da biste blistali i tokom ovih tmurnih dana, dajemo vam nekoliko saveta koji će vam pomoći da odmorni uživate u ovom godišnjem dobu.

Spanać i semenke bundeve

Magnezijum podiže nivo energije, opušta mišiće i poboljšava san. Ukoliko ga u organizam ne unosite u dovoljnoj količini, posledica može biti hronični umor. Preporučeni dnevni unos za žene je od 310 do 320 miligrama i za muškarce od 400 do 420 miligrama, a najbolji izbor su spanać i semenke bundeve.

Crveno meso

Nedostatak gvožđa takođe može uticati na čest osećaj iscrpljenosti i umora, a neretko se dovodi u vezi i s anemijom. Upravo zbog toga je organizmu neophodno pružiti dovoljnu količinu ovog minerala, a namirnica koju stručnjaci preporučuju jeste crveno meso. Magnezijum se nalazi i u mahunarkama i lisnatom povrću, ali treba ga kombinovatui sa citursima koji obiluju vitaminom C što će poboljšati apsorpciju ovog minerala. Preporučeni dnevni unos je osam miligrama.

Citrusi

Nedostatak vitamina C takođe se povezuje s umorom, a namirnice koje obiluju njime su narandže i limun. Preporučljivo je da ih jedete sveže jer se kuvanjem gubi i do 25 odsto vitamina C. Preporučeni dnevni unos je 75 miligrama za žene i 90 miligrama za muškarce.

Šargarepa i slatki krompir (batat)

Beta karoten kojim obiluju šargarepa, spanać i slatki krompir pomaže kod hroničnog umora. Osim što dokazano podiže nivo energije, nesumnjivo jača imunitet i sprečava infekcije. Povrće je najbolje jesti sveže ili kuvano na pari jer se kuvanjem u vodi gube vitamini.

Žitarice od celog zrna

Ugljeni hidrati su odličan izvor energije, ali samo oni složeni. Prosti prebrzo podižu nivo šećera i jednako je brzo spuštaju, a posledica je – umor. Najbolji izvor složenih ugljenih hidrata su žitarice od celog zrna koje su odličan izbor za doručak zbog toga što je nivo energije najniži upravo ujutru. Pored toga, žitarice obiluju vitaminom B koji pomaže u bržoj razgradnji ugljenih hidrata. Žitarice od celog zrna bi trebalo jesti najmanje tri puta nedeljno.

Avokado, banane i bundeve

Manjak kalijuma izaziva iscrpljenost i mišićni umor. Takođe, što je niži nivo kalijuma u organizmu, to telo teže apsorbuje kalcijum što slabi kosti. Odličan izvor kalijuma su avokado, spanać, bundeva i banane. Preporučeni dnevni unos je 4700 miligrama.