Sportske povrede nastaju kao posledica trenutnog dejstva snažne sile (pokret ili kontakt), koja prevazilazi kompenzatorne sposobnosti našeg tela i dovodi do mehaničkog oštećenja tkiva. Direktno dejstvo mehaničke sile na tkivo (udarac) može dovesti do prekida kontinuiteta tkiva, u zavisnosti od jačine sile. Meka tkiva (mišići, ligamenti, tetive) lokomotornog sistema daju potporu našim zglobovima i sprečavaju nastanak povrede. Oni se suprostavljaju sili koja deluje na naše telo do određene granice, posle čega dolazi do narušavanja strukture mekih tkiva (istegnuća, parcijalno ili potpuno kidanje struktura).

Bolovi u mišićima se najbolje oporavljaju mirovanjem. Uglavnom nije potrebno koristiti preparate, ali postoje i oni koji mogu da budu od pomoći.

Najčešći razlozi za bol u mišićima

Nagomilavanje mlečne kiseline, koju mišići teško izlučuju. Mlečna kiselina je nusproizvod metabolizma.
Mikrofraktura pojedinih vlakana mišića koje predstavljaju fizičko oštećenje mišića.

Oba simptoma se rešavaju mirovanjem, s tom razlikom što je u slučaju nagomilavanja mlečne kiseline dobro uraditi i masažu, dok je kod mikrofature vlakana treba prekočiti.

Led, kreme ili gelovi koji hlade pomažu u oba ova slučaja. Led se koristi da bi pospešio cirkulaciju krvi u mišićima koja odnosi sve nusproizvode metebolizma kojima nije mesto u mišićima.

Intezitet treninga u toku i posle oporavka bi trebalo da smanjite u početku, pa da ga ponovo postepeno povećavate. Ako je upala mišića blaga ne morate ni da pauzirate, možete da nastavite sa treningom bez izmena u vašoj rutini. Intezivne upale mišića nastaju kada ste preforsirali sa treninzima i osećate bolove i u mirovanju. Mikrofrakture nastaju posle intenzivnijih ili dugih treninga.

VENDOKSIN GEL

Vendoksin® gel se preporučuje kod svih tegoba hronične venske insuficijencije: proširenih vena, pojave ispucalih kapilara, poremećaja periferne cirkulacije, prevarikoznog sindroma, postflebitičkog sindroma, površinske tromboze, flebitisa, tromboflebitisa, burzitisa i tendovaginitisa. Efikasan je u slučaju sportskih i drugih povreda (nagnječenja, distorzije, istegnuća tetiva mišića i ligamenata zglobova i hematoma).

Mirovanje i odmor su najvažniji za oporavak

Period mirovanja je individualna stvar pa ga treba prilagoditi intezitetu povrede. Ako ste prinuđeni da se krećete, pokušajte da ne opterećujete bolni mišić ili zglob. Čuvajte se naglih i brzih pokreta. Budite uporni i strpljivi. Ako ne zalečite do kraja povredu mišića ili tetive, moguće je da vam se ista povreda ponovi jako brzo, pa se proces oporavka može odužiti.

Vendoksin® gel možete naručiti putem telefona 011/3120 381 ili putem naše online prodavnice >>>