Sigurno ne postoji osoba koja nije osetila dejstvo stresa, stanje čije je štetno dejstvo gotovo nemoguće izbeći. Ogroman broj ljudi ublažava napetost i nervozu uzimajući sedative na svoju ruku, bez konsultacije sa lekarom. Svako samoinicijativno lečenje uznemirenosti ili lečenje napetosti može izazvati ozbiljne posledice po zdravlje, naročito ako se ta vrsta medikamenata uzima duže vreme i u neadekvatnim količinama.

Kao alternativu, fitoterapeuti preporuručuju čajeve i tinkture na bazi valerijane, matičnjaka, kantariona, hmelja i lavande. Međutim i sa njima treba biti oprezan ukoliko se već uzimaju sedativi koje je prepisao lekar, jer kombinacija zvaničnih i alternativnih lekova može imati štetno dejstvo.

Simptomi

Uznemirenost je simptom, neprijatan doživljaj koji osoba navodi kao smetnju. Još se moze opisati kao strah, strepnja. Uznemirene osobe imaju manje energije za druge aktivnosti: uznemirene su i umorne u isto vreme.

Uznemirenost nije uvek posledica psihičkih problema, već može biti uzrokovana npr. preteranom funkcijom štitne žlezde.

Faktori rizika

Najvažniji faktor rizika je sklop ličnosti, način na koji se borimo sa problemima, okvir kroz koji gledamo svet, kroz koji posmatramo sebe i druge. To znači da neka situacija ili razmišljanje za jednog čoveka može biti veoma uznemirujuća, dok drugi čovek možda ne bi ni obratio pažnju.

Drugi važan faktor rizika su stresne situacije koje bi uznemirile većinu ljudi.

Kako se izboriti sa problemom

Bez obzira da li je osoba svesna šta je uznemirava, na uznemirenost se može uticati na razne načine.

Nekada čovek sam smisli šta mu valja menjati u životu, a nekada je potrebna pomoć stručnjaka.

Potrebno je vratiti energiju neagresivnim, dugoročnim premenama stila života.

NAMIRNICE ZA BOLJE RASPOLOŽENJE

Lisnato zeleno povrće glavni je izvor folne kiseline, čiji nedostatak izaziva zaboravnost i depresiju. Naime, manjak ove supstance uzrokuje pad serotonina u mozgu, a to za sobom povlači i loše raspoloženje. Plodovi mora često se nazivaju hrana za mozak jer sadrže veliku količinu selena, minerala koji je u organizmu prisutan u tragovima, a značajno popravlja raspoloženje. Osim kod morskih plodova, selena ima i u žitaricama i mesu. lako ga mnogi izbegavaju zbog neprijatnog mirisa, neka istraživanja pokazala su da beli luk otklanja umor i razdražljivost, dok kapsacin iz ljutih papričica podstiče lučenje endorfina – „hormon sreće“. Nikako ne treba zaboraviti ni čokoladu koja zahvaljujući hemijskom sastavu (sadrži teobromin, feniletilamin, triptofan, kofein), poboljšava raspoloženje i smanjuje napetost.

Šta možete sami uraditi?

Odvojite za sebe osam sati sna. U snu se obnavlja energija i vraća ravnoteža nervnom sistemu.

Smanjite stres i tako ćete sačuvati energiju. Brinite o svom zdravlju i zadovoljstvu.

Prijatna dešavanja vraćaju energiju i raspoloženje. Možete uzimati čajeve koji smiruju, (zeleni čaj, matičnjak, valerijanu i dr.), onako kako je propisano u uputstvu za upotrebu.

Biljke koje dovode do smirenja, a pri tom ne stvaraju zavisnost: valerijana, glog, kamilica. Uznemirenost, razdražljivost, strah, nervna napetost – valerijana, matičnjak, glog.

Protiv nemira, teskobe, anksioznosti, premorenosti – Kava-kava. Za relaksaciju, opuštanje, smirenje, miran san – etarsko ulje lavande kao kupka, čaj od kamilice i matičnjaka.

Za smirenje bez uspavljivanja (uz očuvanje dobre koncentracije, za studente, zaposlene, vozače …) – glog i Kava-kava.

Valechin® kapi

Valechin® kapi deluju umirujuće, psihotonično i relaksantno, zbog sadržaja valerijane. Preporučuju se kod različitih stanja nervoze, psihičke napetosti, stresa, nesanice, bolova i grčeva u digestivnom traktu i kardiovaskularnih poremećaja (hipertenzija, stenokardija, aritmija).

Aktivni sastojci ehinacee kapi pomažu ublažavanju tegoba koje prate: bakterijske i virusne infekcije disajnih organa (prehlada, bolesti grla, promuklost, grip, bronhitis, sinuzitis, kašalj, otežano disanje, astma), herpes simplex, urogenitalne infekcije i pad imuniteta, kao posledice stresa.