stres

Stres je glavni neprijatelj zdravlja i dobrog izgleda, ali mnogi ga prihvataju kao nešto normalno i ne pokušavaju da smanje njegovo štetno dejstvo. Međutim, dnevna izloženost stresu doprinosi nastanku negativnih posledica po zdravlje.

U stresnim situacijama ispijamo ko zna koju po redu šoljicu kafe i pribegavamo energetskim pićima, a činjenica je da na taj način ne činimo ništa dobro za svoje zdravlje. Zato je ovaj “tretman” koji vam predstavljamo pravo rešenje koje će vas za samo 15 minuta “restartovati“.

Meditirajte – 3 minuta
Meditacija je veoma blagotvorna zato što smanjuje stres i produžava raspon pažnje. Dovoljno je da je praktikujete tri minuta tako što ćete zažmuriti i fokusirati se samo na disanje. Ako niste u stanju to, možete da uključite neku od vođenih meditacija, stavite slušalice i opustite se.

Užinajte – 5 minuta
Kada se relaksirate meditacijom, pojedite užinu. Najbolje je da ona bude musli sa jogurtom, koji će obezbediti energiju koja vam je potrebna za ostatak dana.

Smejte se – 2 minuta
Mnogi naučnici su dokazali koliko je smeh blagotvoran za naše zdravlje. On opušta mišiće, jača imuni sistem i snižava krvni pritisak. Ako u blizini nemate neku duhovitu osobu, koja može da vas nasmeje za 2 minuta, onda pogledajte neki smešan video i slobodno se smejte glasno.

Istežite se – 1 minut
Šta god da radite, ustanite na jedan minut i dobro se istegnite, zato što ćete na taj način “osvežiti” mišiće i biće vam lakše da nastavite dalje sa obavezama.

Skačite – 1 minut
Bilo bi dobro kada bi taj jedan minut mogli da preskačete vijaču. Ipak, većina nas nije u prilici da tako nešto radi na poslu, ali jeste da ustane i pored stola jedan minut skače kao da preskače konopac. Na taj način se krv brzo pumpa do mozga, smanjuje se stres, a rastu energetske rezerve.

Duboko dišite – 1 minut
Kada uradite ovu brzinsku vežbu, sedite i duboko dišite jedan minut, kako bi vam se puls vratio u normalu.

Radite bilo šta – 2 minuta
Preostala dva minuta iskoristite za jedan kratak razgovor sa prijateljicom, proveravanje svojih društvenih mreža, ili bilo šta što nema veze sa poslom.

Ovo je spisak namirnica koje, uz redovnu ishranu, smanjuju stres i njegove posledice.

Celer
Celer ima širok spektar umirujućih efekata. Studije su pokazale da konzumiranje četiri stabljike celera dnevno može smanjiti krvni pritisak, što je jedan od prvih simptoma stresa.

Beli luk
Beli luk se koristi već hiljadama godina zbog svojih antibakterijskih, antivirusnih i antidepresivnih svojstava. Ove osobine će vam pomoći da smanjite upalu, utiče na cirkulaciju krvi, održava ravnotežu nivoa šećera u krvi i podstiču detoksikaciju organizma. Sva ova svojstva su simptomi stresa.

Lisnato povrće
Lisnato povrće su: brokoli, karfiol, kupus, kelj, kineski kupus i ren. Ovo povrće sadrži sumporna jedinjenja koja stimulišu enzime koji su važni za zaustavljanje i sprečavanje širenja kancerogenih promena.

Masna riba
Sve vrste masne ribe, kao što su skuša, losos, pastrmka i sardine su bogate omega-3 masnim kiselinama, magnezijumom i cinkom, od kojih sve imaju blagotvorno dejstvo na moždane funkcije, zdravlje srca i one takođe smanjuju neželjeni efekti stresa.

Kamilica
Poznato je da čaj od kamilice pomaže kod nesanice, nervoze i stomačnih problema. Kamilica takođe povećava nivo hipurinske kiseline i sprečava infekcije (ista supstanca može se naći i u brusnicama i borovnicama).

Čokolada
Čak i pre nego što su Evropljani počeli da dodaju šećer u čokoladu, Asteci su propagirali gorak kakao ukus zbog njegovih pozitivnih efekata na zdravlje. Istraživanja su pokazala da 40 grama tamne čokolade dnevno može pomoći osobi da se nosi sa stresom, oslobađanjem hormona sreće u mozgu, poznatog kao beta-endorfina.

Orasi
Ovi plodovi su bogati vitaminima B, cinkom, magnezijumom i omega 3 masnim kiselina – hranljivim materijama koje telo sagoreva kada smo uznemireni. Kao izvor zdravih masti, orasi smanjuju apetit, naravno balansiraju nivo šecera u krvi, smanjuju želju za slatkišima i pomažu metabolizmu.

Maslinovo ulje
Maslinovo ulje je glavni sastojak mediteranske ishrane. Dokazano je da može da pomogne u sprečavanju depresije i da pomaže kod upala. Postoje dokazi da ulje štiti od oksidativnog stresa, koji je glavni uzrok srčanih oboljenja.

Bobičasto voće
Bobice su bogate antioksidansima koji pomažu cirkulaciju, funkcije mozga i sprečavaju prevremeno starenje kože, često izazvane hroničnim stresom. Bobice sadrže i jednu vrstu kiseline – supstancu koja pomaže da se uklone toksini iz tela, i reguliše holesterol i hormone kod žena.