cirkulacija

Topli dani, kakvih može biti i u oktobru, znaju da opterećuju posebno starije ljude, penzionere i sve one koji pate od visokog ili, pak, niskog pritiska i smetnji u krvotoku.

Prva greška je da, naročito stariji, piju tokom dana male količine tečnosti. Oni koji se jako znoje, moraju, naravno, piti i više tečnosti. Organizam dok hladi sebe, proizvodi znoj i na taj način velika količina tečnosti se gubi. Zato ovaj gubitak treba nadoknaditi i kada su vrući dani, dnevno treba popiti čak 3-4 litara tečnosti. Zajedno sa tečnošću, organizam napuštaju važne mineralne materije, makro i mikro elementi, koji regulišu izmenu materija u organizmu. Među njima, najvažnije su natrijum, kalijum, magnezijum, cink, gvožđe… Idealno piće za nadoknadu ovih materija je sok od jabuke, koji treba izmešati sa kiselom vodom u odnosu 1:2.

Kada i koliko piti za bolju cirkulaciju?

U toku dana, pored vode i soka od jabuke, ima drugih napitaka koje možemo piti. Tako, na primer, za doručak preporučujemo 3 dl crnog čaja i čašu soka od pomorandže. Sadržaj kofeina u čaju je izbalansiran i duže nas drži budnim u odnosu na kafu. Vrećica ili kašika crnog indijskog čaja prelije se sa 2-3 dl kipuće vode i nakon 2-3 minuta sipa u šolju.

U toku prepodneva može da se popije još 1-2 čaše mešavine soka od pomorandže i šargarepe. U 10 časova za užinu popiti 3 dl surutke, koja sadrži lecitin koji povećava radnu sposobnost mozga i izvanredno deluje protiv stresa! Polasatapre ručka, preporučuje se malo zaslanjenog soka od paradajza.

RUČAK: Dobro piće je i kisela voda, koja osvežava i sadrži neophodne mineralne materije i mikroelemente. Ugljendioksid pomaže u varenju i aktivira nervni sistem. Popiti 3 dl vode. Naravno, gazirane napitke piju oni kojima ne smetaju.

UŽINA: Sok od jabuke sa vodom, ukupno 3-4 dl, nadoknađuje tokom dana izgubljene mineralne materije i mikroelemente. Pored toga i osvežava. Mešavina ne sme biti ledena, iz frižidera. Piti gutljaj no gutljaj.

VEČERA: Pripremiti 3 dl zelenog čaja. Ovaj čaj, zahvaljujući sastavu, zaustavlja starenje organizma i štiti od štetnih uticaja sredine, od UV zračenja, na primer. U toku spavanja, regeneriše organizam. Onima koji loše spavaju preporučujemo čaj od matičnjaka i kantariona, jer pomaže u opuštanju organizma.

Cirkulacija krvi

Oni koji pate od niskog pritiska moraju se ponašati prema uputstvima lekara, naročito kada je toplo. Mnogi smatraju da nizak pritisak nije bolest, i da ne predstavlja opasnost. Međutim, onaj ko pati od niskog pritiska preko celog dana je bezvoljan, umoran, utučen, ne može da se koncentriše, pati od glavobolje, ponekad oseća mučnine, koje mogu dovesti i do povraćanja. Bolesnik ako želi da izbegne ove tegobe, aktivno mora da brine o metodima samoizlečenja.

KAKO POBOLJŠATI CIRKULACIJU ČAJEVIMA

Dnevno je potrebno najmanje dva litra tečnosti. Od ove količine najmanje jedan litar trebalo bi da budu čajevi. Crni čaj, koji sadrži tein, slično kofeinu, dobro utiče na rad srca i cirkulaciju krvi u organizmu. Navodimo nekoliko mešavina.

Kod izmorenog srca i kod sniženog pritiska, odličan rezultat daje mešavina instant kafe (Nes kafa) 100 g, matičnog mleča 20 g i meda 1kg. Instant kafa se izmeša sa nešto meda i dobije se gusta pasta. Zatim dodati mleč i ostatak meda. Celu količinu umutiti mikserom. Dnevno se uzima no supena kašika ove mešavine, razmućena u mlakoj ili hladnoj vodi. Pije se kao obična kafa 3-4 puta.

Uzeti no supenu kašiku sitno iseckanog korena lincure, lista i cveta majčine dušice i lista i korena vodopije. Sve ovo preliti sa 6 dl proklju čale vode. Ostaviti poklopljeno 2 časa pored štednjaka. Procediti i piti no 2 dl tri puta dnevno, prejela. Piti 10 do 15 dana.
Takođe glog i trnjina idealno deluju na cirkulaciju, a ruzmarin i ginseng (žen-šen) osvežavaju organizam.

Trening za krvne sudove

Vežba može da se sastoji, makar od nekoliko puta savijanje nogu u kolenu. Ona pomaže kod svih problema cirkulacije. Posle ustajanja iz kreveta napravljenih 10-15 čučnjeva i sklekova dovoljni su za sužavanje krvnih sudova koji su se tokom noći proširili. Vežbe koje zahtevaju unošenje veće snage. nisu preporučljive. One su dobre za mišiće, ali štetne za srce.

Ako je naša želja redovno jačanje opija i cirkulacije krvi u organizmu, onda svakog dana treba isplanirati „program kretanja”. Preporučuje se duže ili kraće pešačenje, trčanje, plivanje ili biciklizam. Korisno je igranje uz prijatnu muziku. Osnovno pravilo je da ne preterujemo i da se ne zamaramo. Uspeli smo, ako i posle završetka nekih od ovih disciplina, neprekidno i normalno dišemo.