Oticanje stopala i gležnjeva, mogu da izazovu različiti problemi, od povišenog krvnog pritiska do trudnoće. Javlja se ako telo ima teškoća u održavanju cirkulacije na području nogu, naročito stopala i gležnjeva. Oticanje stopala samo po sebi, osim ako nije u pitanju krvni ugrušak, nije opasno, ali može biti jako neprijatno.
Otok zapravo nije poremećaj, već simptom. Najbolji način da ga se oslobodite jeste da lečite uzrok. Ako ste trudni, otok će nestati nakon porođaja. Koji god da su uzroci oticanja, ova prirodna rešenja će vam pomoći da ga ublažite.

Unosite magnezijum

Manjak magnezijuma može izazvati oticanje, a uzimanje suplemenata magnezijuma može pružiti olakšanje. Preporučena dnevna doza magnezijuma je u proseku 200 miligrama, ali ako ste trudni, posavetujte se sa lekarom oko povećanja doze. Verovatno ćete uzimati 350-400 miligrama dnevno.

Eterično ulje semenki grožđa

Topla kupka može ublažiti oticanje, a biće još delotvornija ako u nju dodate nekoliko kapi eteričnog ulja semenki grožđa. Ako niste ljubitelj kupki, možete pomešati nekoliko kapi ulja semenki grožđa sa običnim biljnim uljem i izmasirati gležnjeve i stopala. Masirajte kružnim pokretima odozdo prema gore.

Vendoksin® gel

je prirodni biljni preparat na bazi organski sertifikovanih biljnih ekstrakata kestena, hajdučke trave, ždraljike, zdravca i nevena, za negu kože kod proširenih vena i ispucalih kapilaraumornih i otečenih nogunapetosti u mišićima i modrica. Zahvaljujući prisustvu mentola i dejstvu hlađenja, Vendoksin® gel daje trenutno olakšanje i osećaj lakoće. 

DELOVANJE Vendoksin® gela

Biljni sastojci Vendoksin® gela pomažu otklanjanju bolaotokagrčevatežine i umora nogu, i trenutno poboljšavaju cirkulaciju, naročito u stanjima dugotrajnog mirovanjasedenjastajanja i slabe cirkulacije. Deluju protivupalno i vazoprotektivnojačaju zid venskog krvnog sudasmanjuju osetljivost i propustljivost kapilarasprečavaju nastajanje otokaubrzavaju vensku cirkulacijupojačavaju prokrvljenost,  smanjuju crvenilo kod upaljenih vena i vitalizuju kožu

Umočite noge u rastvor vode i himalajske soli

Lavor napunite toplom vodom i dodajte kašičicu himalajske soli. Ona će ublažiti otok i pospešiti cirkulaciju. Ako su vam otečene čitave noge, najbolje je napraviti kupku i dodati kašiku himalajske soli koja čudesno deluje kada je u pitanju natečenost zglobova i stopala.

Podizanje stopala

Držite stopala podignutim svaki put kada za to imate priliku. Povremeno ih podignite tako da budu iznad srca. Ako obavljate sedelački tip posla, nabavite malu stolicu na kojoj ćete držati stopala. Čak i samo malo podizanje može učiniti veliku razliku.

Plivanje

Povremeno plivanje u moru ili bazenu može da pomogne u ublažavanju natečenosti stopala i gležnjeva. U vodi je vaše telo u bestežinskom stanju, a plivanje je odlično za kardiovaskularni sistem, naročito jer pospešuje cirkulaciju.

Povećajte unos vode

Višak soli u telu je vodeći uzročnik otečenosti stopala i gležnjeva. Povećanje unosa tečnosti će pomoći u smanjenju nivoa soli u telu. Dnevno popijte 8 do 10 čaša vode, a za još bolji učinak pomešajte nekoliko kriški krastavca i limuna sa vodom zbog njihovog protivupalnog delovanja.